Λάκμος - Βερλίγκα

Συμμετείχα στην εκδρομή της ομάδας ορεινής πεζοπορίας του Α.Σ.Τ.Ο. που έγινε από 2 ως και 4 Ιουνίου 2017 στη Βερλίγκα στο όρος Λάκμος.

Το σημείο συνάντησης μας ήταν η πλατεία στο στάδιο της Παναχαικής στην Αγυιά Πάτρας στις τρεις και μιση το μεσημέρι. Αναχωρήσαμε γύρω τις τέσσερεις το απόγευμα. Το ταξίδι μας έγινε μέσω των εθνικών οδών Ιονίας και Εγνατίας. Η πρώτη ειναι σχεδόν έτοιμη εκτός από ένα κομμάτι μετά την Αμφιλοχία ως και την Άρτα (το κομμάτι με τις πολλές στροφές κατα μήκος του Αμβρακικού κόλπου).  Στην Εγνατία Οδό στρίψαμε στην έξοδο του Άνηλιου και πήραμε το δρόμο για Χαλίκι. Φτάσαμε στον ξενώνα στις οκτω και μιση το απόγευμα.

Το Χαλίκι ειναι ένα χωριό χτισμένο στις πλαγιές του όρους Λάκμου σε υψόμετρο 1150 μέτρων. Ανήκει στο δήμο Καλαμπάκας και είναι το δυτικότερο χωριό της Θεσσαλίας. Απέχει περιπου 23 χμ από το Μέτσοβο, 70 χμ απο Καλαμπάκα και 70 χμ από τα Γιάννενα. Είναι πετρόχτιστο και διαρρέεται από τον ποταμό Ασπροπόταμο που είναι ο σημαντικότερος παραπόταμος τους Αχελώου.

Εκκλησία στο Χαλίκι Ασπρόποτάμου

Μείναμε για δυο μέρες στο ξενώνα Χαλικίου στην είσοδο του χωριού με πολύ φτηνό αντίτιμο. Ο αρσενικός γάτος με όνομα Αυρήλιος με καλωσόρισε με νάζι και όρεξη για χάδια. Η διαμονή ήταν πιο εύκολη από ότι σε ένα ορεινό καταφύγιο. Το αρνάκι στο φούρνο τη δεύτερη μέρα ήταν το καλύτερο φαγητό που έφαγα το τριήμερο.

Το ράττζο μου!
Γύρω στις 8 το πρωί του Σαββάτου, ξεκινήσαμε την ανάβαση. Μετά απο μια ώρα μπήκαμε σε ελατοδάσος και μετά απο άλλες τρεις ώρες φτάσαμε σε ένα αλπικό λιβάδι όπου πηγάζει ο Ασπροπόταμος.

Όχι άλλο πράσινο!
Το νερό σχηματίζει νεροσυρμές σε σχήμα μαιάνδρου και τους χειμερινούς μήνες σχηματίζεται μια λίμνη. Τους καλοκαιρινούς μήνες η ροή είναι μικρότερη και στην θέση της λίμνης ειναι ένα πράσινο χαλί με κίτρινες νεραγκούλες, κυανούς κρόκους και κομμάτια πάγου απομεινάρια από τα χιόνια του χειμώνα. Η θέση αυτή βρίσκεται στα 2000 μέτρα και πλαισιώνεται από τις κορυφές Μέγας Τράπος (2295 μέτρα) και Τσουκαρέλλα  (2240 μέτρα). Ο μύθος λέει πως ένας δράκός που έμοιαζε με τεράστιο φίδι ξεπήδησε απο το την πήγή και αφού ελίχθηκε στο νερό και χάθηκε ξανά κάτω από το έδαφος. Πράγματι στο τέλος της ροής το νερό χάνεται και εμφανίζεται να κυλά μετά από εκατοντάδες μέτρα.

Ο Μέγας Τράπος και το πράσινο χαλί της Βερλίγκας. Διακρίνονται οι νεροσυρμές.

Νεραγκούλες
Η μισή ομάδα ανέβηκε στην κορυφή της Τσουκαρέλλας. Προτίμησα να γυρίσω στο ξενώνα γιατί δεν μου άρεσε η κορυφή. Ο Μέγας Τράπος ήταν πολυ πιο όμορφη κορυφή! Γύρισα πίσω γύρω στις 4 το απόγευμα. Ενώ σχεδόν όλοι τραγουδούσαν και έπιναν, μια τριάδα απο εμάς παρακολουθήσαμε τον ποδοσφαιρικό τελικό αγώνα τους Champions League μεταξύ της Ρεαλ Μαδρίτης και Γιουβέντους, με νικήτρια την πρώτη με 4-1.