Πένες γραφής

Πριν από δυο μήνες άρχισα να παρακολουθώ τα αντικείμενα που μπορούν να αγοραστούν στο massdrop. Ένα από αυτά είναι μια πένα Lamy Safari. Παράγγειλα μια Lamy Safari All-Star από το Amazon και έκτοτε μου κόλλησε το μικρόβιο της συλλογής πενών. Η συλλογή μου απαρτίζεται από τις παρακάτω πένες:

Twsbi Eco, fine nib



Η πένα αυτή δεν δέχεται ανταλλακτικά μελάνια (αμπούλες) ή μετατροπείς (converters). Τροφοδοτείται με μελάνι απο μπροστά με αναρρόφηση που δημιουργείαται απο ένα έμβολο στο εσωτερικό του σώματος. Το έμβολο χειρίζεται από το πίσω μέρος τους σώματος. 

Η μύτη (nib) fine είναι αρκετά λεπτή. Είχα κάποια προβλήματα, σταματήματα με αυτή την μύτη και η ροή δεν ήταν πάντα καλή. 

Την χρησιμοποιώ με σημειωματάριο ώστε να μπορώ να χωρέσω περισσότερες λέξεις. 

Twsbi Eco, medium nib



Το medium nib ειναί σαφώς πιο άνετο, βελουδινο (smooth). 

Pilot Kakuno, medium nib



Είναι μια πένα για παιδιά όπως ορίζει το μαρκετινκ ή μήπως όχι; Η απάντηση μου είναι όχι. Η μύτη της είναι πολύ καλή. Στην Ελλάδα θα τη βρείτε μόνο με medium nib που έχει για μενα ιδανικό μέγεθος. Αγοράσα ενα converter con-50 της Pilot αλλα δεν έμπαινε. Προσοχή λοιπόν: αν την πάρετε απο Ελλάδα, δέχεται στανταρτ αμπούλες και μετατροπείς, αλλιώς παίρνει τις αμπούλες της Pilot και τους μετατροπείς con-50, con-20 (κάποιοι έχουν ανεβάσει βιντεο πως μπορεί να πάρει και con-70) της Pilot.

Lamy Safari, fine nib



Οι γερμανικές Lamy Safari είναι πολύ δημοφιλείς. Βγαίνουν σε πολλά χρώματα, σε πλαστικό και αλουμίνιο. Είναι τρεντ. Μάλλον θα προτιμούσα την extra fine μύτη. Το καλό είναι πως οι μύτες αλλάζουν και εύκολα μπορείς να βρεις τα άλλα μεγέθη. Το κράτημα δεν μου δημιουργεί πρόβλημα αν και έχει δεχτεί κριτική για αυτό το σχέδιο (δεν έχει κυλινδρικό σχήμα στο κράτημα).

Kaweco AlSport Classic, fine nib



H Kaweco είναι μάλλον η αγαπημένη μου. Με βιδωμένο το καπάκι είναι αρκετά μικρή για να χωρά στην τσέπη. Για να γράψω πρέπει οπωσδήποτε να βάλω το καπάκι στο σώμα. Γράφει πολύ καλά. Τα μειονέκτηματα είναι πως χρησιμοποιώ ενα μετατροπέα απο μαλακό πλαστικό που το πατάς και αναρροφάται το μελάνι και δεν δεχεται μεγάλη ποσότητα μελανιού.

Βγαίνει σε πολλά χρώματα, διάφανη, σε μέταλλο ακόμα και καρμπον. Κυκλοφορεί ένας μικρός καλύτερος μετατροπέας που ανυπομονώ να αποκτήσω. Ίσως στο μέλλον πάρω μια μεταλλική έκδοση.

Pilot MP, medium nib



Είναι η ευρωπαϊκή έκδοση της Pilot Metropolitan και δέχεται στανταρντ αμπούλες και στανταρτ μετατροπείς. Επιπλέον δεν παρέχεται με δωρεαν μετατροπέα. Προσοχή: δεν δέχεται τους μετατροπείς της Pilot (con-20. con-50. con-70) αλλά standard μετατροπέα. Είναι καλή πένα από μέταλλο, καλή γραφή και προσιτή τιμή.

Επίσης έχω δυο Parker πένες απο τη δεκαετία του 90 που έχω στο πατρικό μου που θα κοιτάξω να τις εντάξω στη συλλογή μου. Ίσως να δέχονται τους μετατροπείς που έχω στη διάθεση μου.

Να και ένα δείγμα γραφής με τις πένες:


Ο παρακάτω μετατροπέας, con-50 της Pilot δεν είναι συμβατός με τις πένες Pilot Kakuno (από Ελλάδα-Ευρώπη) και Pilot MP.

 
Ο παρακάτω είναι ο στανταρντ μετατροπέας που χρησιμοποίησα για τις δύο Pilot πένες, αγορασμένος απο amazon:


Φυσικά έχω πάρει και μελάνια:

Lamy blue, Diamine blue/black, Kaweko blue/black, Pilot Blue και blue/black. Το Diamine είναι το καλύτερο...
0