Διημερο στον Καλαμο Λευκαδας

Ο Κάλαμος είναι ένα μικρό νησί απέναντι από τις ακτές της Ακαρνανίας και είναι καταπράσινος! Από τον Μύτικα δεσπόζει στην ματιά του επισκέπτη η βορεινή τριγωνική κορυφή με ύψος 552 μέτρα που είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή.

Πήραμε το επιβατικό σκάφος για Κάλαμο από την μαρίνα του Μύτικα στις 2 το μεσημέρι αφού χάσαμε το δρομολόγιο των 11. Ρωτήστε για τα δρομολόγια και υπενθυμίζω πως πρέπει να πάτε στην μαρίνα που είναι δίπλα στην παραλία, έξω από τον πεζόδρομο. Υπάρχουν και θαλάσσια ταξί που μπορείτε να ναυλώσετε σε υψηλότερες τιμές. Η τιμή για να πάτε είναι ένα ευρώ αλλά την ημέρα της επιστροφής μας, ημέρα Κυριακή, στις 6 πληρώσαμε 5 ευρώ. Δε ξέρω για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η διαφορά στην τιμή. Το σκάφος πιάνει πρώτα στο δεύτερο κατοικημένο χωριό του νησιού, την Επισκοπή και μετά κάνει τον γύρο της κορυφής για να αποβιβάσει την πλειοψηφία των επισκεπτών στο ομώνυμο χωριό του Καλάμου. Η θέα των πεύκων, των παραλιών και των κατακόρυφων βράχων και της κορυφής είναι μαγευτική. Τα ιστιοφόρα, ταχύπλοα και μικρότερα σκάφη είναι πολλά στη διάρκεια της διαδρομής όπως και οι ελεύθεροι κατασκηνωτές.

Στο χωριό φάγαμε στο Γιώργο αλλά δεν είναι το μόνο μέρος που μπορείς να φας. Υπάρχει και ένα ακόμα εστιατόριο στο λιμάνι (ο Γιώργος είναι μονοπώλιο απο όσο κατάλαβα και δύσκολο να τον χτυπήσεις) που δεν έχω φάει και δεν μπορώ να εκφράσω γνώμη. Μετά την εκκλησία του χωριού, στη καρδιά του χωριού που υποθέτω είναι η καρδιά του νησιού το χειμώνα έχει χασαποταβέρνα ή έτσι τουλάχιστον κατάλαβα από κάποιον που είναι από κει. Η χασαπόταβέρνα δεν είναι τουριστικό μέρος και δεν είναι ανοιχτή παρά μόνο το βράδυ. Υπάρχει και φούρνος. Μπορείτε να φάτε επίσης στην παραλία της Αγραπιδιάς και στην καντίνα στην Επισκοπή (αν πάτε προς τα κει). Μικρές αγορές έχει στο λιμανάκι αλλά και πάλι υπάρχουν και πιο ψηλά στον οικισμό όπως στο δρόμο για την παραλία της Μυρτιάς.

Το νησί δεν έχει πολλά αυτοκίνητα και ο Πάνος με ένα αγροτικό εκτελεί χρέη ταξί. Με 5 ευρώ μας είπαν σε πάει όπου θες. Εμείς προτιμήσαμε να περπατήσουμε να νιώσουμε το μέρος. Στο πλατάνι εκεί που σε αποβιβάζει το σκάφος συγκεντρώνεται κόσμος που περιμένει τον Πάνο αν σας ενδιαφέρει αυτός ο τρόπος να πάτε στις παραλίες ή αλλού.

Οι κοντινές παραλίες από το λιμανάκι είναι η Αγραπιδιά στα αριστερά (έχουν φτιάξει και καινούριο δρόμο για εκεί) και η Μυρτιά στα δεξιά. Για Μυρτιά ανεβαίνεις, περνάς την εκκλησία, τα καφενεία και μετά κάνεις δεξιά. Μετά από 20 λεπτά δρόμο, προσπερνώντας ένα φανταστικό εγκαταλελειμμένο αμάξι με πινακίδες Illinois, στο δεύτερο κάδο σκουπιδιών που θα συναντήσετε κάνεις κάτω δεξιά στο χωματόδρομο. Στην Μυρτιά αράξαμε, είδαμε την πανσέληνο, φάγαμε βραδινό με τις προμήθειες μας και κοιμηθήκαμε. Η Μυρτιά είναι γεμάτη ελεύθερους κατασκηνωτές και σε ένα κομμάτι κάποιοι κάνουν γυμνισμό που ξεσήκωσε το μένος του επισκόπου Λευκάδας και έγιναν ενέργειες να εκδιωχθούν οι κατασκηνωτές. Εμείς πάντως δεν είχαμε πρόβλημα (φοράω Speedo μαγιο...). Κάναμε το πρωινό μπανάκι μας και φορτωθήκαμε τα πράγματα μας και το βάλαμε για τη Επισκοπή.

Η διαδρομή διαρκεί μια ώρα περίπου μέσα από το δάσος που είναι αρκετά πυκνό ώστε να περπατάς υπό σκιά στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής. Στο εικονοστάσι, υπάρχει δρόμος στα δεξιά που οδηγεί σε αποβάθρα δίπλα σε ένα μικρό εκκλησάκι. Ίσως από κει να υπάρχει πρόσβαση σε παραλίες. Συνεχίσαμε εκεί και σε λίγο ξεπρόβαλε το Καστρομονάστηρο, το βυζαντινό κάστρο του Καλάμου και τα λιγοστά σπίτια γύρω από αυτό. Είναι ορθογώνιο κτίσμα που στις γωνίες του έχει πύργους. Στην δεξιά γωνία που κοιτά τη θάλασσα είναι κτισμένη μια οικία πάνω από τα παλιότερη κατασκευή. Υπάρχουν και άλλα σπίτια που είναι κολλημένα πάνω στο κάστρο που είναι εγκαταλειμμένα. Δυστυχώς δεν μπορείς να δεις και πολλά από το εσωτερικό παρά τις αψίδες που από έξω είναι πολεμίστρες. Κάνετε το κόπο να εξερευνήσετε τον τόπο αν έχετε χρόνο. Μετά από λίγο φτάσαμε στην Επισκοπή που είναι αν και μικρή είναι όμορφη. Κάναμε μπάνιο δεξιά της μαρίνας που κάνουν οι περισσότεροι κάτοικοι γιατί δεν είχαμε κουράγιο να ψάξουμε περισσότερο. Η καντίνα είναι ανοιχτή τους καλοκαιρινούς μήνες, έχει και κάτι να φάτε αν το επιθυμείτε, όπως έγραψα και παραπάνω. Η Επισκοπή μου άρεσε περισσότερο από τον Κάλαμο όσο αφορά το φυσικό τοπίο. Κολύμπησα ως κάποιες από τις παραλίες που πάνε μόνο σκάφη και πολύ όμορφες. Πας εύκολα εκεί από τον Μύτικα με μικρά σκάφη ακόμα και κανό. Ξεκουραστήκαμε εκεί λίγο και πήραμε πάλι στο επιβατηγό σκάφος των 2 και φτάσαμε ξανά στον Κάλαμο και το βάλαμε για την παραλία της Αγραπιδίας (δεν μπορεί το σκάφος που επιστρέφει στον Μύτικα να παίρνει επιβάτες πρωτα από Επισκοπή; εσείς οι Επισκοπιανοί πως πάτε στο Μύτικα;). Κολυμπήσαμε σε μια μικρή παραλία αριστερά πριν τον ανεμόμυλο γιατί η κυρίως παραλία δεν έχει σκιά ούτε για δείγμα.

Γυρίσαμε πίσω στην Ακαρνανία με το δρομολόγιο των 6 με μια μικρή καθυστέρηση γιατί έγιναν 2 δρομολόγια λόγω πληρότητας. Επόμενος προορισμός του χρόνου, το Πόρτο Λεόνε ή Κεφάλι στα νοτιότερο κομμάτι του νησιού! Μάλλον εκεί πρέπει να το καλύτερο μέρος του νησιού.